Vyšebrodský minipivovar připravil na Velikonoce nový speciál

ŠUMAVA  18. 04. 2014

Milovníci piva si o velikonočních svátcích skutečně užívají. Aby ne, čím dál více pivovarů se snaží na Velikonoce připravit speciály, které mezi konzumenty narůstají na oblibě. Radost svým zákazníkům udělal i nejmenší pivovar v jižních Čechách - Minipivovar Vyšší Brod. Navařil pro ně patnáctistupňový polotmavý speciál Jakub.

 

„Uvařen je z pěti druhů sladu a žateckého chmelu,“ zmínil majitel pivovaru a sládek Jiří Fojtl. Pivo bylo naraženo na Zelený čtvrtek, tedy 17. dubna, a to v pivovarské pivnici Pajzl u Jakuba ve Vyšším Brodě.

 

Vyšebrodský minipivovar je pivním speciálům nakloněný. Například vloni o Vánocích si lidé mohli pochutnat na Vánočním Jakubovi - světlé 19°. O pivo byl velmi slušný zájem. Běžně pak pivovar vaří 12° světlý ležák (s vyšší hořkostí) a 14° tmavý speciál (s čokoládovým sladem).

 

Pivovarnictví má ve Vyšším Brodě hluboké kořeny. Nejstarší zmínka o vyšebrodském pivovaru pochází z roku 1380. Tehdy pivo vařili mniši v cisterciáckém klášteře. Jiří Fojtl tak ve svém městě oživil dávnou tradici, když před šesti lety založil založil Minipivovar Vyšší Brod. Co mu tehdy bylo inspirací? Pšeničné pivo z rakouského Aigenu, které poprvné ochutnal v roce 2006. Byl z něj natolik nadšený, že se rozhodl vaření piva věnovat. A to s maximálním zápalem!

 

Minipivovar Vyšší Brod je skutečně hoden svého názvu - ročně totiž vyrobí maximálně jen 500 hektolitrů piva. Své fanoušky si ale získal po celé republice, a to jak mezi turisty a vodáky, tak i pivními znalci, kteří rádi objevují méně známé značky.

 

KONTAKTY:

 

WEBOVÉ STRÁNKY: http://www.vysebrodskypivovar.cz/

Autor: MK

Vyberte si region

mapa regionů

Odběr novinek

Chcete od nás pravidelně dostávat novinky, pozvánky na chystané akce nebo inspirující příběhy a rozhovory? Stačí se přihlásit.

Partneři

Social Inclusion and Empowerment of Youth Through Support to Development of LC in Eco production

Social Inclusion and Empowerment of Youth Through Support to Development of LC in Eco production

Projekt Naše regiony – komunikační platforma a marketingové nástroje byl realizován za přispění prostředků ze státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj

Projekt Naše regiony – komunikační platforma a marketingové nástroje byl realizován za přispění prostředků ze státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj

Projekt Bohatství našich regionů byl realizován za přispění prostředků ze státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva zemědělství

Projekt Bohatství našich regionů byl realizován za přispění prostředků ze státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva zemědělství

Tipy na výlety po celém Česku

Tipy na výlety po celém Česku

Smartemailing

Smartemailing
Webdesign: 2123design s.r.o. Redakční systém: Kinet s.r.o.