
Regionální produkty
Každý region v České republice má svůj vlastní neopakovatelný charakter, daný přírodním bohatstvím, kulturou a staletými tradicemi jeho obyvatel. Také výrobky a produkty pocházející z určité oblasti nesou část tohoto charakteru – je do nich vložena práce tamních řemeslníků a zemědělců i část jejich duše. Návštěvníkům pak nabízí specifickou pohostinnost a neopakovatelné zážitky.

5 věcí, které nám udělaly radost v roce 2017
Uplynulý rok nám nabídl mnoho výzev a příležitostí, které posunuly regionální značky v ČR zase o trochu dál. Nabízíme krátký přehled toho, čeho se nám podařilo dosáhnout.

1. Rodina regionálních značek se rozrostla i přes EET
V roce 2017 jsme přišli o 90 certifikovaných výrobců, z nich někteří se rozhodli skončit úplně, kvůli zvyšující se administrativní zátěži ze strany státu. Díky aktivním lidem a organizacím v regionech se nám však podařilo regionální značky rozšířit o 187 nových certifikací. Asociace regionálních značek tak na začátku roku 2018 zastřešuje 1163 výrobků, služeb v cestovním ruchu a zážitků z 27 regionů.
2. Vyzkoušeli jsme si větší kampaň: #jistsrozumem
Jojo, má to cenu! Pro podporu lokálních potravin jsme vytvořili kampaň „Jíst s rozumem“. Jádrem bylo tematické video, které na sociálních sítích zasáhlo kolem 60 tis. lidí, a také výstupy z unikátního spotřebitelského výzkumu. Vše lze najít stručně a přehledně na www.jistsrozumem.cz
3. Zařídili jsme účast regionálních výrobců na řadě akcí
Mezi nimi se vydařil především Novoměstský advent, který během celého víkendu navštívilo na Novoměstské radnici v Praze kolem 5000 lidí, a také tradiční akce u příležitostí slavnostního zahájení výstavy Má vlast cestami proměn na pražském Vyšehradě. V roce 2017 jsme samostatně nebo ve spolupráci s dalšími subjekty uspořádali po celé republice na čtyři desítky akcí, jichž se dohromady zúčastnilo několik set výrobců.
4. Blíží se spuštění portálu „Trhovník“
Rozhodli jsme se propojit výrobce s pořadateli trhů a festivalů i spotřebitelskou veřejností, prostřednictvím nabídkového a poptávkového serveru „Trhovník“. Jeho testovací verze bude přístupná během března. Nemůžeme se dočkat, a co vy?
5. Rozjeli jsme spolupráci s AMSP
V roce 2017 jsme pokračovali s aktivním síťováním. Největší radost máme z nově nabytého členství v Asociaci malých a středních podniků a živnostníků (AMSP). ARZ se zapojila do realizace jejích projektů Rodinná firma a Rok venkova, v rámci kterého měla řada certifikovaných výrobců možnost vystoupit v prázdninovém speciálu Toulavé kamery nebo v reportážích MF Dnes.
Partneři
Projekt Naše regiony – komunikační platforma a marketingové nástroje byl realizován za přispění prostředků ze státního rozpočtu ČR z programu Ministerstva pro místní rozvoj
