
Regionální produkty
Každý region v České republice má svůj vlastní neopakovatelný charakter, daný přírodním bohatstvím, kulturou a staletými tradicemi jeho obyvatel. Také výrobky a produkty pocházející z určité oblasti nesou část tohoto charakteru – je do nich vložena práce tamních řemeslníků a zemědělců i část jejich duše. Návštěvníkům pak nabízí specifickou pohostinnost a neopakovatelné zážitky.

Dalších pět výrobců se pyšní certifikátem KRKONOŠE originální produkt®
V pondělí 28.5.2012 zasedala na vrchlabském zámku certifikační komise, která posuzovala celkem sedm žádostí o udělení certifikátu. Výrobci předložili desítky výrobků, které byly pečlivě posuzovány devítičlennou certifikační komisí, jež se nakonec shodla na udělení pěti certifikátů.

Největší obdiv komise a zároveň nejvyšší známku udělenou za výjimečné vlastnosti výrobku si zasloužily výrobky předložené Richardem Štefanem z Vrchlabí: šité dekorace z nových i recyklovaných materiálů například v podobě zvířátek, jehelníčky, vonné podložky, dekorativní věnce, povlaky na polštáře či filcové a textilní brože. „Všechny naše výrobky jsou dělané s láskou. S každým méďou, kočičkou i andělkou, které šijeme, si povídáme. Některé výrobky jsou z části šité na stroji, ale např. jehelníčky jsou ryze ruční práce, každý kousek, který vyrobíme je originál, nevyrábíme úplně stejné věci podruhé,“ uvedla Žaneta Štefanová.
Paní Michaela Dumková z Rokytnice nad Jizerou předložila komisi keramiku v podobě čajových souprav, hrnečků, sádelníčků, zvonečků a dalších ozdobných výrobků. Její keramickou tvorbu můžeme již po mnoho let najít na pultech obchodů nejen v Krkonoších. Certifikát jí právem náleží za osobitost i kvalitu zpracování, která odráží dvanáctiletou historii výroby.
Výjimečnou kvalitou zpracování, vysokou funkčností a líbivým moderním designem se vyznačují kabelky, tašky, vaky a textilní doplňky Jany Albrechtové z Horní Branné. Naopak krkonošský nábytek společnosti Tojiba s.r.o. z Lánova je záležitostí vyloženě tradičního rázu, jedná se totiž o kopie nábytku z 19. století, který si i v dnešní době najde mnoho příznivců. Poslední certifikát získal med od Soni Anny-Marie Fišerové z Poniklé. Jedná se o produkt, který je certifikován i v jiných regionech, paní Fišerová však přišla s originálním nápadem – popisuje skleničky vlastními citáty.
Hlavním cílem značení místních produktů je zviditelnit tradiční region, známý svou zachovalou přírodou, tradicemi a historií. Značka pomáhá místním lidem, kteří mohou nákupem výrobku podpořit místního výrobce, ale např. i turistům, kteří si s jistotou přivezou suvenýr s garancí původu v Krkonoších. Výrobcům přináší značka různé výhody – možnost prezentace na akcích v regionu i mimo něj, nové formy propagace, ale i spolupráci a výměnu zkušeností s ostatními výrobci.
Certifikovat lze např. potraviny, zemědělské produkty, řemeslné výrobky, umělecká díla, nebo přírodní produkty bez ohledu na to, zda se jedná o řemeslníka, firmu, nebo výrobce, který má řemeslo jen jako koníček. Rozhodující je původ výrobku, kvalita, šetrnost k přírodě a vazba na region.
Značka Krkonoše originální produkt je udělována od roku 2005, kordinátorem projektu je Místní akční skupina Krkonoše, o.s. V rámci Asociace regionálních značek, o.s. jsou regionální známky udělovány již v osmnácti regionech.