Regionální produkty
Každý region v České republice má svůj vlastní neopakovatelný charakter, daný přírodním bohatstvím, kulturou a staletými tradicemi jeho obyvatel. Také výrobky a produkty pocházející z určité oblasti nesou část tohoto charakteru – je do nich vložena práce tamních řemeslníků a zemědělců i část jejich duše. Návštěvníkům pak nabízí specifickou pohostinnost a neopakovatelné zážitky.
Značka VYSOČINA regionální produkt® má 5 nových držitelů
V dalším kole certifikace na Vysočině získaly regionální značku bylinné směsi, ovocný mošt, uzenářské výrobky, med a včelí produkty a také kraslice a vánoční ozdoby.
Nově ocenění výrobci z Vysočiny potvrzují, že regionální značka je stále atraktivnější pro výrobce kvalitních domácích potravin.
Mezi ně určitě patří Řeznictví a uzenářství Malec z Velkého Meziříčí, které získalo značku pro Meziříčské uzeniny a zabíjačkové speciality. Jedná se o rodinnou firmu, která dodává jak maso, tak i uzenářské výrobky, z nichž lze jen doporučit především debrecínské párky, špekáčky, točený salám, tlačenku, šunkový salám i šunku.
Mgr. Petr Procházka získal certifikát pro Ovocný mošt z Telče, stoprocentní jablečnou a hruškovou šťávu, která se k zákazníkovi dostává v moderním balení Bag in box.
Včelí farma Nosek nabízí nejen pastovaný med, ale také medovinu a Eliščiny medové placičky, které obsahují 20 % domácího medu.
Úlevu při nejdrůznějších nemocech a obtížích přinesou Cílené bylinné směsi z Bylin Nový svět. Originální, pečlivě balené směsi obsahují převážně byliny, které vyrostly v čistém prostředí Vysočiny.
Skupinu potravin a léčivých čajů doplňují ukázky tvořivé aktivity členek Komunitní školy "Krok za krokem" z Rychlova, které se ve svém volném čase věnují nejrůznějším rukodělným činnostem. Regionální značku získaly jejich autorské Kraslice, pomlázky a vánoční ozdoby.
Certifikační komise potvrdila i obnovu 8 certifikátů, jimž skončilo dvouleté období platnosti. Její předsedkyně Ing. Marie Černá závěrem informovala i o připravovaných aktivitách, které jsou založené na přeshraniční výměně zkušeností s rakouskými partnery a v budoucnu by měly směřovat k cílené podpoře odbytu výrobků a produktů se značkou VYSOČINA regionální produkt®.