Nová značka MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt® má prvních jedenáct držitelů

ARZ  29. 03. 2012

Dne 28. 3. 2012 zasedla v krásném prostředí velké zasedací místnosti MěÚ Hranice poprvé certifikační komise, aby zhodnotila první žádosti o novou značku MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt®.

img

Značka, kterou koordinuje Hranická rozvojová agentura, z. s., je udělována na Hranicku a prvním kolem úspěšně prošlo 11 produktů s převahou potravin a přírodních produktů.

Ačkoli rozlohou území patří MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt® k nejmenším v Asociaci regionálních značek, první skupina oceněných nenechává nikoho na pochybách, že region může nabídnout mnoho zajímavého, co už nyní oceňují nároční spotřebitelé po celé republice i v zahraničí. Jak uvedl Eduard Kozák, jeden z čerstvých držitelů hned dvou certifikátů a zároveň člen certifikační komise: "Regionální značka pomůže upozornit místní spotřebitele, že se v jejich blízkosti vyrábějí potraviny, které jsou skutečné, nikoliv plné náhražek, dochucovadel a konzervantů." Udělování značky se neomezuje jen na potraviny a přírodní produkty, ale pomůže propagovat i kvalitní řemeslné výrobky.

Novou značku, v níž se ukrývá stylizované písmeno M i lomený oblouk brány, ponesou po prvním certifikačním kole tyto produkty:

  • Mléčné výrobky od Zdeňky Horníkové z Poruby
  • Skaličský med a svíčky z pravého včelího vosku od Jaroslava Juráně
  • Košíkářské výrobky z pedigu od Mariána Kolaříka ze Všechovic
  • Moštík a křížalky od Eduarda Kozáka z Lučic
  • Med od Stanislavy Malovcové z Hranic
  • Chléb Potštát z Pekařství Fojtík z Partutovic
  • Keramické výrobky od Miroslavy Vejmolové z Tučína
  • Brambory a bramborová sadba ze Zemědělského družstva Partutovice
  • Teplické pecáky a svatební koláčky od společnosti Gastpro z Teplic nad Bečvou

Asociace regionálních značek (ARZ) sdružuje 21 regionů, z nichž 18 už uděluje vlastní značku pro místní produkty. Aktuálně ARZ eviduje 483 certifikátů pro výrobky nebo skupiny výrobků a 46 certifikátů pro ubytovací a stravovací zařízení. Výrobci musí povinně splňovat kritéria týkající se působnosti v daném regionu, kvalifikace, bezdlužnosti, ekologické šetrnosti a standardní kvality, zatímco vazba konkrétního výrobku na daný region se posuzuje individuálně. U ubytovacích a stravovacích zařízení se hodnotí přístup k hostům a zprostředkován! í informací a zážitků z daného regionu, včetně nabídky tradičn! ích pokrmů vyrobených z místních surovin a aktivního zapojení do dění v okolí.

Webdesign: 2123design s.r.o. Redakční systém: Kinet s.r.o.