BROUMOVSKO regionální produkt®
Kraj pískovcových skal a barokních památek. Krásná nedotčená příroda, architektonické skvosty a klidné přátelské prostředí, to je Broumovsko. Do svých výrobků vkládají místní lidé originalitu, zručnost, lásku k řemeslu a vztah k místu, kde žijí.
Nová značka TOULAVA regionální produkt
Svou regionální značku bude mít i nová turistická destinace Toulava.
„TOULAVA“ je název nově vzniklé turistické destinace přímo v srdci Čech, na půl cesty mezi Prahou a Šumavou, na hranicích Jihočeského a Středočeského kraje. „TOULAVA regionální produkt“ je nová regionální značka udělovaná pro výrobky, zemědělské a přírodní produkty a pro ubytovací a stravovací služby na území MAS Krajina srdce a následně na území nově vzniklé turistické destinace.
Přirozeným centrem nové oblasti je známé historické město Tábor s velkou husitskou tradicí. Vlastní oblast začíná na severu Českým Meránem a Českou Sibiří, pokračuje přes Táborsko, Bechyňsko, Milevsko až po Soběslavsko. Na západě začíná Sedlčanskem a na východě končí Mladovožickem a Chýnovskem.
Vznik turistické oblasti iniciovalo občanské sdružení MAS Krajina srdce ve spolupráci s Moníncem s.r.o. v návaznosti na připravovaný zákon o cestovním ruchu. Občanské sdružení MAS Krajina srdce také iniciovalo zavedení regionální značky TOULAVA.
Občanské sdružení MAS Krajina srdce zavádí tuto značku v rámci realizace projektu spolupráce „Za poklady venkova“ podpořeného z Programu rozvoje venkova. Jedná se o projekt spolupráce českých partnerů MAS Krajiny srdce, MAS Říčanska, MAS Podlipanska, MAS Zálabí a zahraničních partnerů LAG Karhuseutu z Litvy a LAG Kaunas District z Finska.
Projekt „Za poklady venkova“ si klade za cíl co nejúčinnější podporu regionálních výrobců a místních řemeslníků a zároveň posílení kulturního a komunitního dění v regionech. Dalšími prioritami projektu je zvýšení zájmu o tradiční řemesla a jejich obnova, intenzivní spolupráce a předávání si zkušeností mezi partnerskými MAS a zahraničím formou mezinárodních festivalů a workshopů, soutěží řemeslníků atd., propagace místních výrobců a řemeslníků vytvořením propagačních katalogů, propagačních vitrín a certifikací výrobků, a také podpora cestovního ruchu v regionech vytvořením turistických zážitkových balíčků orientovaných na tradiční dění a zajímavosti regionu.
Všechny letošní plánované festivaly již proběhly.
První kolo udělování nové regionální značky „TOULAVA regionální produkt“ je naplánováno na začátek roku 2013.
V případě zájmu o značku se obracejte na koordinátora projektu Ing. Miroslava Dlouhého (maskrajinasrdce@seznam.cz, tel.: +420 775 572 894).