"Na značky, na venkov!"

ARZ  25. 01. 2014

Asociace regionálních značek a Svaz venkovské turistiky představují nový koncept propagace nabídky služeb, produktů a zážitků na venkově.

img

Mnozí z nás při slovech „na značky“ bezděky zavzpomínají na doby, kdy byli nejméně o 25 let mladší a nacvičovali jednu ze spartakiádních sestav. V generaci dnešních třicátníků a mladších ale slovo značka vyvolává jiné pocity. Značky a značkové zboží jsou něco, čím se mnozí rádi chlubí, protože pro ně symbolizují kvalitu, úspěch a styl. Slogan „Na značky, na venkov!“ se snaží upozornit, že značky stojí za to hledat nejen v nablýskaných obchodních centrech, ale i daleko od městského ruchu.

„Na značky, na venkov!“ zároveň vyjadřuje nově navázanou spolupráci mezi Asociací regionálních značek, která zastřešuje 24 regionů s vlastními značkami pro místní výrobky a služby, a Svazem venkovské turistiky, který je nositelem projektu Prázdniny na venkově.

Na stránkách www.prazdninynavenkove.cz, které jsou klíčovou součástí projektu Prázdniny na venkově, je soustředěna nabídka přibližně šesti set podnikatelů z českého, moravského a slezského venkova. Své služby a zboží zde nabízejí drobní ubytovatelé, jezdecké stáje, farmy, řemeslníci i výrobci místních produktů a specialit. Část z nich jsou držitelé regionálních značek, kterých je v současné době už téměř osm set a jejich nabídku si můžete pro změnu prohlédnout na www.regionalni-znacky.cz. Všechny spojuje jeden zájem – nabízet a prodávat přímo návštěvníkům venkova.

Návštěvníci hledají na venkově klid, pohodu a tradiční hodnoty, ke kterým nepochybně patří i kvalitní potraviny a rukodělné výrobky. Pokud místa s takovouto nabídkou snadno najdou, rádi zde utratí své peníze. Výrobci regionálních produktů a poskytovatelé služeb ve venkovském cestovním ruchu si vzájemně nekonkurují. Naopak si pomáhají tím, že zvyšují přitažlivost určité oblasti pro návštěvníky. Vzájemná spolupráce se proto přímo nabízí. Může mít řadu zajímavých podob.

Jednu z nich jsme se rozhodli ve větší míře vyzkoušet v letošním roce. Zatím prozradíme jen tolik, že je to hra a skrývá se pod názvem questing, česky hledačka. Kdo by se chtěl dozvědět více o questingu a hledačkách, najde potřebné informace na stránkách www.questing.cz, které spravuje Actaea, Nadace Partnerství a LabyrintPro. Smyslem hledaček je nabídnout návštěvníkům a jejich dětem zajímavou aktivitu a přivést je nenásilnou formou na místa, která stojí za návštěvu. A to může být stánek veletrhu, jak se přesvědčili návštěvníci letošního Regiontouru, ale také zajímavá domácí dílna či farma.

Sledujte weby www.prazdninynavenkove.cz a www.regionalni-znacky.cz a dozvíte se víc!

Kontakty:
Kateřina Čadilová, národní koordinátorka Asociace regionálních značek, tel. 724 863 604,
Ing. Zdenka Nosková, manažerka projektu Prázdniny na venkově, tel. 777 191 323,

Vyberte si region

mapa regionů

Regionální koordinátor značky

Odběr novinek

Chcete od nás pravidelně dostávat novinky, pozvánky na chystané akce nebo inspirující příběhy a rozhovory? Stačí se přihlásit.

BROUMOVSKO regionální produkt®

Webdesign: 2123design s.r.o. Redakční systém: Kinet s.r.o.