
ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt®
Oblast Českého středohoří je lokalitou s neopakovatelnou atmosférou krásné přírody, vysokých čedičových kup a rovněž oblastí hradních zřícenin, které tyto dominantní vrcholy korunují. Pro České středohoří je typická i úrodná Polabská nížina s potenciálem rozvoje tradičních regionálních produktů.

O značce
Na území Českého středohoří se můžete při nákupech setkat s výrobky označenými speciálním logem ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt®. Tato značka znamená, že výrobky prošly přísným procesem certifikace, který zákazníkovi garantuje jejich skutečný původ v Českém středohoří a Podřipsku.
Místní původ však není jedinou podmínkou pro udělení značky. Značené výrobky musí přispívat k dobrému jménu regionu, proto musí být také:
- dostatečně kvalitní
- šetrné vůči životnímu prostředí
- jedinečné ve vztahu k Českému středohoří - vyrobené tradiční technologií, ručně nebo z místních surovin, výjimečné svou vysokou kvalitou
U každého výrobku hodnotí splnění všech těchto kritérií certifikační komise.
Více o certifikačních kritériích a certifikační komisi se dozvíte v sekci „Pro výrobce”.
Symbol ve značce vychází z typického tvaru vrcholů Českého středohoří, které vznikly sopečnou činností a daly regionu jedinečný ráz. Nepravidelná kontura symbolu odkazuje na ruční práci, historickou patinu a tradice místních lidí.
Nejběžnějším způsobem, jakým mohou být výrobky označeny, je umístění některé z těchto visaček nebo samolepek na výrobek nebo jeho obal.
U některých výrobků může být značka začleněna také přímo do etikety, nebo být součástí samotného výrobku. V případech, kdy nelze značit každý výrobek zvlášť (např. pečivo), bude označen společný regál, box apod., ve kterém se výrobky prodávají.
Značku uděluje Destinační agentura České středohoří, o.p.s. řemeslným výrobkům, zemědělským a přírodním produktům, a dále také službám a zážitkům v cestovním ruchu.
Cílem značení místních výrobků a služeb je zviditelnit region Českého středohoří a pomoci zdejším výrobcům a podnikatelům. Značka usnadní orientaci zákazníkům – a to jak turistům, kteří chtějí poznat to nejzajímavější z regionu a odvézt si skutečně pravý suvenýr z Českého středohoří, tak místním obyvatelům, kteří chtějí nákupem podpořit především „své sousedy”.