
ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt®
Oblast Českého středohoří je lokalitou s neopakovatelnou atmosférou krásné přírody, vysokých čedičových kup a rovněž oblastí hradních zřícenin, které tyto dominantní vrcholy korunují. Pro České středohoří je typická i úrodná Polabská nížina s potenciálem rozvoje tradičních regionálních produktů.

Základní informace
ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt®
Výrobky, produkty a služby, pocházející z Českého středohoří, se mohou ucházet o značku ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt®. Tato značka znamená, že výrobky prošly procesem certifikace, který zákazníkovi garantuje jejich skutečný původ v našem regionu. Místní původ však není jedinou podmínkou pro udělení značky. Značené výrobky musí přispívat k dobrému jménu regionu, proto musí být také:
- mimořádně kvalitní
- šetrné k životnímu prostředí
- jedinečné ve vztahu k území - vyrobené tradiční technologií, ručně nebo z místních surovin.
Cílem značení regionálních produktů je zviditelnit region a pomoci zdejším výrobcům. Značka však usnadní orientaci především zákazníkům.
Značení ocení turisté, kteří chtějí ochutnat nebo poznat region České středohoří a Podřipsko, a také místní obyvatelé, kteří chtějí nákupem podpořit „svého” místního výrobce. Regionální výrobky opatřené značkou ČESKÉ STŘEDOHOŘÍ regionální produkt® se na trhu stávají nositeli místních kulturních a řemeslných tradic, propagují region a zdravý životní styl šetrný k životnímu prostředí.
Místním živnostníkům, řemeslníkům, zemědělcům, potravinářům, malým a středním firmám značka přináší:
- podporu a koordinaci odbytových aktivit,
- propagaci a reklamu pro regionální produkty a služby
- sounáležitost s regionem
- vzájemnou spolupráci
Propagace značky a značených výrobků probíhá formou jednotných reklamních tiskovin (katalog výrobků, plakáty, letáky apod.) a prostřednictvím médií (webové stránky, rádia, televize), společnou účastí na významných regionálních kulturních akcích, jarmarcích, slavnostech, trzích.
Regionální značka se uděluje výrobkům spotřebního charakteru, přírodním, zemědělským produktům, uměleckým dílům, ubytovacím a stravovacím službám, zážitkovým aktivitám, které splňují certifikační kritéria.