
KRAJ BLANICKÝCH RYTÍŘŮ regionální produkt®
Mýty opředená hora Blaník, která dala celému kraji jméno, se stala jedním z českých národních symbolů. Kousek blanické legendy, místní zručnost, nápaditost a kvalitu najdete v každém regionálním produktu z Kraje blanických rytířů.

Lokální producenti v Kraji blanických rytířů mají opět šanci získat značku regionálního produktu
Výrobci regionálních výrobků a poskytovatelé služeb se do konce září mohou opět ucházet o udělení značky „KRAJ BLANICKÝCH RYTÍŘŮ regionální produkt“. O tom, kdo značku získá, rozhodne certifikační komise, která zasedne v druhé polovině října letošního roku. Posuzovat se bude především kvalita, vazba na region, a také šetrnost k životnímu prostředí. Značka „KRAJ BLANICKÝCH RYTÍŘŮ regionální produkt“ zastřešuje lokální producenty výrobků, poskytovatele stravovacích a ubytovacích služeb. Největší výhodou pro vlastníky certifikátu je možnost společné propagace v regionu a navázání vzájemné spolupráce.
Produkty vyrobené v navštívené lokalitě jsou v současnosti již nezbytnou součástí turistiky. Slouží jako další možnost objevit či blíže prozkoumat region a zprostředkovat a umocnit tak prožitek z návštěvy turistického cíle. „Naši návštěvníci často kupují výrobky se značkou regionálního produktu,“ říká pracovnice ekoobchůdku ve Vlašimi Martina Poustecká a dodává, „zajímají se o příběh, který je s konkrétním výrobkem spjatý a odkud pochází.“ Ekoobchůdek Podblanického ekocentra je jedním z prodejních míst, kde najdete většinu produktů se značkou „KRAJ BLANICKÝCH RYTÍŘŮ regionální produkt“. Není však výjimkou že např. certifikovaný poskytovatel služby nabízí výrobky jiného držitele značky. Jednak tím posiluje povědomí o značce jako takové a navíc podporuje spolupráci mezi jednotlivými regionálními producenty.
Značka neoslovuje jen turisty, ale oceňují ji i místní obyvatelé. „Při nákupu preferuji zboží, které pochází od nás. Ať už je to maso, mléko nebo třeba textilní výrobky, které pak věnuji jako dárek známým z jiného kraje,“ říká pan Karel z Kácova a doplňuje, „těmto výrobkům důvěřuji a navíc raději podpořím souseda, než obchoďák.“
Výhody pro držitele značky nejsou jen na lokální nebo regionální úrovni. Díky propagaci v rámci regionu se zájem o jejich produkty rozšiřuje i za jeho působnost. „Díky této značce si mého medu všiml i poměrně známý prodejce delikates v Praze a pravidelně ode mě odebírá,“ pochvaluje si pan Josef Holejšovský.
Ne každý výrobce či poskytovatel má možnosti nebo prostor si své propagační materiály vytvořit sám. Od toho je tu koordinátor značky, v našem případě ČSOP Vlašim, který společnou prezentaci realizuje od grafických návrhů, přes tisky až po rozesílku.
Certifikát značky „KRAJ BLANICKÝCH RYTÍŘŮ regionální produkt“ získaly již přes tři desítky výrobků a služeb, a to jak tradičních, tak i novinek, které si své místo na trhu teprve hledají.
O značku mohou požádat velké i malé firmy, živnostníci a dokonce i fyzické osoby nepodnikající na území v hranici působnosti MAS Blaník a Posázaví. Je však nezbytné, aby tu měl původ výrobek či služba. Jedná se přibližně o oblast mezi Jílovým u Prahy a Želivkou a Stříbrnou Skalicí a Miličínem. Podrobné podmínky udělování značky včetně přihlášek jsou ke stažení na www.csop.cz a www.regionalni-znacky.cz/kraj-blanickych-rytiru. Uzávěrka pro posílání žádostí je 30. září 2017.