Nová značka MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt® má prvních jedenáct držitelů

ARZ  29. 03. 2012

Dne 28. 3. 2012 zasedla v krásném prostředí velké zasedací místnosti MěÚ Hranice poprvé certifikační komise, aby zhodnotila první žádosti o novou značku MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt®.

img

Značka, kterou koordinuje Hranická rozvojová agentura, z. s., je udělována na Hranicku a prvním kolem úspěšně prošlo 11 produktů s převahou potravin a přírodních produktů.

Ačkoli rozlohou území patří MORAVSKÁ BRÁNA regionální produkt® k nejmenším v Asociaci regionálních značek, první skupina oceněných nenechává nikoho na pochybách, že region může nabídnout mnoho zajímavého, co už nyní oceňují nároční spotřebitelé po celé republice i v zahraničí. Jak uvedl Eduard Kozák, jeden z čerstvých držitelů hned dvou certifikátů a zároveň člen certifikační komise: "Regionální značka pomůže upozornit místní spotřebitele, že se v jejich blízkosti vyrábějí potraviny, které jsou skutečné, nikoliv plné náhražek, dochucovadel a konzervantů." Udělování značky se neomezuje jen na potraviny a přírodní produkty, ale pomůže propagovat i kvalitní řemeslné výrobky.

Novou značku, v níž se ukrývá stylizované písmeno M i lomený oblouk brány, ponesou po prvním certifikačním kole tyto produkty:

  • Mléčné výrobky od Zdeňky Horníkové z Poruby
  • Skaličský med a svíčky z pravého včelího vosku od Jaroslava Juráně
  • Košíkářské výrobky z pedigu od Mariána Kolaříka ze Všechovic
  • Moštík a křížalky od Eduarda Kozáka z Lučic
  • Med od Stanislavy Malovcové z Hranic
  • Chléb Potštát z Pekařství Fojtík z Partutovic
  • Keramické výrobky od Miroslavy Vejmolové z Tučína
  • Brambory a bramborová sadba ze Zemědělského družstva Partutovice
  • Teplické pecáky a svatební koláčky od společnosti Gastpro z Teplic nad Bečvou

Asociace regionálních značek (ARZ) sdružuje 21 regionů, z nichž 18 už uděluje vlastní značku pro místní produkty. Aktuálně ARZ eviduje 483 certifikátů pro výrobky nebo skupiny výrobků a 46 certifikátů pro ubytovací a stravovací zařízení. Výrobci musí povinně splňovat kritéria týkající se působnosti v daném regionu, kvalifikace, bezdlužnosti, ekologické šetrnosti a standardní kvality, zatímco vazba konkrétního výrobku na daný region se posuzuje individuálně. U ubytovacích a stravovacích zařízení se hodnotí přístup k hostům a zprostředkován! í informací a zážitků z daného regionu, včetně nabídky tradičn! ích pokrmů vyrobených z místních surovin a aktivního zapojení do dění v okolí.

Vyberte si region

mapa regionů

Regionální koordinátor značky

Partneři

Místní koordinátor

Místní koordinátor

Místní koordinátor

Místní koordinátor

Partner

Partner

Odběr novinek

Chcete od nás pravidelně dostávat novinky, pozvánky na chystané akce nebo inspirující příběhy a rozhovory? Stačí se přihlásit.

KRAJ PERNŠTEJNŮ regionální produkt®

Webdesign: 2123design s.r.o. Redakční systém: Kinet s.r.o.