KRKONOŠE originální produkt®
S přírodou krkonošských hor i kopců podhůří se snoubí tradice předků a um současných řemeslníků, zemědělců a tvůrců. Výrobky z Krkonoš si proto zaslouží náležité ocenění, neboť mají dobrý základ a jsou ověřeny tradicí.
Značka KRKONOŠE originální produkt má pět nových nositelů
V minulém týdnu potvrdila certifikační komise pět nových žádostí o užívání značky KRKONOŠE originální produkt pro kvalitní místní produkty. Nově tak značku ponese ložní povlečení pro hotely i domácnosti, dřevěné edukační pomůcky, dekorační keramika nebo med z horských stanovišť.
„Síla regionálních značek vychází především ze samotných držitelů, jejich spolupráce, nápadů a chuti se posouvat dál. Díky značce tak například farma, která vyrábí certifikované mléčné produkty, osloví švadlenku, která má značku na své textilní výrobky, aby jim ušila originální taštičky s logem farmy pro společný prodej na trzích,“ říká koordinátorka značky Petra Hartmanová s MAS Krkonoše. Důležitá je i diverzifikace nabídky. I v horském regionu s náročnějšími klimatickým podmínkami je díky značce z čeho vybírat, a to jak v potravinách, tak i v originálních rukodělných produktech.
Nejnovějšími přírůstky do rodiny držitelů certifikátů značky KRKONOŠE originální produkt jsou: Povlečení z hor Václava Hlouška – Ložní povlečení pro hotely, pensiony a horské chaty, Ložní povlečení a doplňkové textilní produkty společnosti Nelly s.r.o. ze lnu a bavlny, Užitková a dekorativní keramika Petry Glosové (Keramika od Petardy), Dřevěné komponenty pro dětské hry, dekorace a didaktické pomůcky z Ateliéru Nemrát a Med z Krkonoš od Radka Vlacha.
Značka KRKONOŠE originální produkt je udělována již od roku 2005 a aktuálně se jí může chlubit 54 produktů, z toho 33 řemeslných výrobků a 21 potravin nebo přírodních produktů, a také 6 jedinečných zážitků. Území značky je vymezeno turistickým regionem Krkonoše.
Krkonoše jsou spolu s dalšími horskými oblastmi místem realizace projektu CENTRAL MOUNTAINS, který získal dotační podporu z programu INTERREG CENTRAL EUROPE. Cílem projektu, do nějž je zapojeno 11 partnerů ze 7 zemí, je posílení spolupráce v zájmu udržitelného rozvoje horských oblastí ve střední Evropě. Na česko-polském pomezí je hlavním tématem spolupráce soukromého a veřejného sektoru při zprostředkování regionálních produktů a turistických služeb.
Členové certifikační komise jsou i významnými stakeholdery projektu, který v dubnu vstoupil do nové tepy, jejíz náplní bude realizace pilotních akcí v rámci jednoho ze čtyř Akčních plánů projektu.
Více informací o značce KRKONOŠE originální produkt:
https://www.regionalni-znacky.cz/krkonose
Web projektu CENTRAL MOUNTAINS:
https://www.interreg-central.eu/projects/central-mountains/