KRKONOŠE originální produkt®
S přírodou krkonošských hor i kopců podhůří se snoubí tradice předků a um současných řemeslníků, zemědělců a tvůrců. Výrobky z Krkonoš si proto zaslouží náležité ocenění, neboť mají dobrý základ a jsou ověřeny tradicí.
Koordinátor značky
Regionální koordinátor MAS Krkonoše
Místní akční skupina Krkonoše, z.s. (MAS Krkonoše) je zapsaným spolkem, který vzniklo v září 2005. MAS Krkonoše vznikla za účelem všestranné podpory rozvoje regionu Krkonoše a krkonošského podhůří činnostmi, které budou realizovány ve prospěch obyvatel a návštěvníků, obcí, neziskových organizací, drobných podnikatelů, malých a středních podniků a dalších subjektů, které působí v tomto regionu.
Klíčovým projektem, který MAS rozvíjí od svého vzniku v září 2005, je značení místních výrobků a udělování značky „KRKONOŠE – originální produkt®“ v turistickém regionu Krkonoš. Tato značka garantuje zejména místní původ výrobku a vazbu na region Krkonoš, ale také jeho kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí.
To vše ocení jak turisté, kteří si chtějí pořídit pravý a kvalitní suvenýr z Krkonoš, tak místní obyvatelé, kteří chtějí nákupem podpořit „svého” místního výrobce. Místním živnostníkům, zemědělcům, malým a středním firmám proto značka přináší především:
- konkurenční výhodu a zvýšení odbytu, ale také
- propagaci a reklamu pro jejich produkty a
- sounáležitost s regionem a vzájemnou spolupráci.
Propagace značky a značených výrobků probíhá jednak formou reklamních tiskovin (katalog výrobků, plakáty, letáky apod.), prostřednictvím médií (sociální sítě, webové stránky, tisk) a na společných akcích a prezentacích, např. na trzích, výstavách a jarmarcích. A protože je značení výrobků v jistém smyslu turistickým produktem, mohou se výrobci účastnit také různých veletrhů cestovního ruchu, jako např. RegionTour v Brně nebo mezinárodní Holiday World v Praze.
Díky partnerské spolupráci se členy Místní akční skupiny Krkonoše, destinační společností Krkonoše - Svazek měst a obcí, místními akčními plány, Státním zemědělským intervenčním fondem, Pro-Bio Svazem ekologických zemědělců, Královéhradeckým krajem či Libereckým krajem se držitelům regionální značky otevírají možnosti síťování, společných projektů, dní otevřených dveří, exkurzí s příběhy lokální produkce, poradenských služeb a vzdělávání.