KUTNOHORSKO regionální produkt®
Kutná Hora a Čáslav, dvě královská města dominují okresu Kutná Hora. Srdce Čech, i tak by se dal pojmenovat malebný region, kterému vévodí chrám sv. Barbory a katedrála Nanebevzetí Panny Marie v Sedlci. Památky Kutnohorska jsou hojně navštěvované turisty. Na objevení tu ale čeká mnohem víc.
Certifikační kritéria
Certifikát regionální značky KUTNOHORSKO regionální produkt® je možné udělit pouze těm výrobkům, službám nebo zážitkům, které podle názoru Certifikační komise splňují předem daná certifikační kritéria. Certifikační komise může navíc rozhodnout o neudělení certifikátu, pokud daný výrobek, služba, nebo zážitek je v rozporu s cílem značky a odporuje morálním a etickým zásadám, obecnému estetickému cítění nebo by mohl jinak poškodit dobré jméno značky, Spolku kutnohorských podnikatelů nebo ARZ.
Podmínkou pro udělení značky pro výrobky je, že:
- výrobek je vyráběn (zcela nebo převážně) na území udělování značky
- výrobek splňuje všechny předpisy a normy, které jsou pro něj stanoveny
- výrobek ani jeho obal nepoškozují životní prostředí
- naplňuje podmínku "Jedinečnosti spojené s regionem", a to získáním alespoň 10 z 25 možných bodů v pěti bodovaných kritériích (tradiční výrobek, produkt z místních surovin, podíl ruční, řemeslné nebo duševní práce, motiv z regionu nebo specifičnost pro region a výjimečná kvalita.
U stravovacích a ubytovacích služeb se vedle regionální příslušnosti, která je samozřejmostí, zkoumá:
- zaručení kvality poskytované služby, a to jak z hlediska plnění zákonných předpisů a norem, tak i celkových dojem ze zařízení,
- kvalita a funkčnost vybavení a chování personálu,
- a dále celá řada bodovaných kritérií.
- Certifikát je dostupný zařízení jakékoli kategorie, pokud host dostane skutečně to, co slibuje nabídka, a pokud možno i něco navíc, co nenabízí ostatní srovnatelná zařízení.
V kategorii zážitků lze certifikát získat pro trvale (celoročně nebo sezónně) nabízené služby, nebo jednorázové akce se vztahem k regionu. Hodnotí se:
- tradice a regionální příslušnost poskytovatele zážitku,
- zajištění bezpečnosti uživatelů zážitku,
- v případě trvalých staveb zachování krajinného a architektonického rázu,
- šetrnost k životnímu prostředí,
- úroveň poskytování informací o zážitku,
- celková kvalita
- a řada bodovaných kritérií.
Úplné znění certifikačních kritérií: