
Regionální produkty
Každý region v České republice má svůj vlastní neopakovatelný charakter, daný přírodním bohatstvím, kulturou a staletými tradicemi jeho obyvatel. Také výrobky a produkty pocházející z určité oblasti nesou část tohoto charakteru – je do nich vložena práce tamních řemeslníků a zemědělců i část jejich duše. Návštěvníkům pak nabízí specifickou pohostinnost a neopakovatelné zážitky.

My čekali jaro a zatím...
To, že "dobře už bylo", si šuškali pesimisté už nějaký ten pátek. I ti největší škarohlídi ale vyhlíželi takovou normální hospodářskou krizi. To, co zažíváme poslední měsíc, předčilo veškerá očekávání a fantazii. A je celkem jedno, jestli ten zlom způsobila samotná příčina, nebo reakce na ni.

Po bitvě se jistě vyrojí spousty "generálů". Zatím ale ještě není ani zdaleka dobojováno a naši skvělí certifikovaní výrobci a provozovatelé služeb a zážitků jsou bohužel vojáky když ne v první linii, tak hned v té druhé, vydaní napospas bez jakékoli ochrany. Zatímco pro zdravotníky a další složky záchranného systému se snad už konečně podařilo zajistit roušky i další pomůcky, lidé, kteří byli po léta zvyklí se spoléhat jen sami na sebe, své šikovné ruce a chytré hlavy, jenom přihlížejí, jak se jim to, co často po dlouhá léta budovali, bortí před očima.
I přesto se ale mnozí z vás, certifikovaných výrobců a provozovatelů služeb, zapojili do vlny solidarity a kreativity, která se vzedmula napříč národem, jako ostatně pokaždé, když jde do tuhého. Je to další důkaz, že má smysl spolupracovat, a že i ve skromných podmínkách se dají dokázat velké věci. My to víme už dávno a snažíme se tuto zprávu posouvat dál. A těší nás, že se na nás obracíte nejen ve chvílích, kde se chcete právem pochlubit svými báječnými produkty, ale také tehdy, kdy potřebujete radu nebo pomoc.
I my v Asociaci regionálních značek hledáme průběžně všechny možnosti, jak alespoň někomu ulehčit v těžké situaci. Zintezivnili jsme předávání aktuálních zpráv a vzhledem k ohlasům na aktuální návrhy vlády jsme zorganizovali i bleskovou anketu, jejíž výstupy jsme včera předali na ministerstvo financí a do dalších institucí. Snad i díky tomu vyšla v pátek odpoledne nadějná zpráva, že podmínky podpory pro živnostníky se upraví tak, aby byly přijatelnější pro Vás, kdo podnikáte sezónně.
Děkujeme za důvěru, kterou nám projevujete. Pokusíme se ji nezklamat, i když i pro nás jsou podmínky nové a složité. Průběžně zveřejňujeme vaše nabídky na facebooku, spolupracujeme s organizacemi, které připravují různé podpůrné online nabídky, hledáme pro vás odbytové možnosti, které fungují i ve stavu nouze.
A pokud bude zase potřeba se ozvat, určitě to rádi uděláme.
Držme si palce (i když jenom na dálku).
S úctou,
Kateřina Čadilová, předsedkyně Asociace regionálních značek