Hora kaplí, vod a draků – první hledačka v Podkrkonoší úspěšně za námi

ARZ  06. 05. 2014

3. května se v rámci akce Vítání jara v Podkrkonoší v Lázních pod Zvičinou konala hledačka pod názvem Hora kaplí, vod a draků.

img

V Lázních pod Zvičinou vládl tvořivý duch a dobrá nálada!

Letošní podkrkonošské Vítání jara by zasloužilo přejmenovat na „hledání“, neboť vlídné jarní počasí minulých týdnů se 3. května kamsi spolehlivě vytratilo. I přes drsný severák a převalující se mraky ale v Lázních pod Zvičinou vládla celý den pohoda. Kdo se nedal počasím odradit, určitě nelitoval!

Největší úspěch měly po celý den tvořivé dílničky, v nichž si mohly děti i rodiče vyzkoušet, co všechno lze za několik chvil vykouzlit z papíru, hlíny nebo vlny. U prodejní prezentace výrobků chráněné dílny Katolické charity ze Dvora Králové se tvořilo z papíru, s Jarmilou Matyášovou, držitelkou značky ORLICKÉ HORY originální produkt® pro malované dekorace, se vyráběly malované magnetky a pod vedením Evy Mašínové, jejíž šperky a malby na hedvábí ocenila značka ŽELEZNÉ HORY regionální produkt®, si malé parádnice mohly vytvořit vlastní keramické korále. Lenka Rejlová zase dětem ukazovala, jak se přede na kolovratu. Zručnost a trpělivost si děti mohly vyzkoušet při práci s vlněným rounem a plstící jehlou. Těm nejšikovnějším se tu pod rukama rodila zvířátka i postavičky.

I když počasí k vycházkám moc nelákalo, návštěvníci se dozvěděli i o možnosti, jak si procházku zpestřit hledačkou (neboli questem) s názvem „Hora kaplí, vod a draků,“ který je zábavnou formou provede po zajímavostech na asi čtyřkilometrové okružní trase. Děti bavila i místní „minizoo“ a navíc se mohly podívat, jak se stříhají ovečky.

A pro ty, kdo zrovna nekonzumovali místní speciality – např. „muzikanty“ nebo kyselo, probíhal po celé odpoledne hudební a divadelní program. Malí diváci si moc užili vystoupení Dřevěného divadla s pohádkami „Zvířátka a loupežníci“ a „Honza a drak“. Těm větším zahrála a zazpívala skupina Fénix posílená o syrského hosta Marwana Alsolaimana. Na závěr vystoupil skoro domácí zpěvák a kytarista Filip Pýcha za doprovodu sester Slomkových.

Celému programu poskytl skvělé zázemí Hotel pod Zvičinou, jehož variabilní prostory přivítaly několik stovek návštěvníků. Ti si odnášeli nejen zážitek, ale i informace z místního infocentra, pro tuto akci obohaceného i o prezentaci jednotlivých regionálních značek pro kvalitní místní produkty a materiály z projektu Prázdniny na venkově, jenž zprostředkovává různorodou nabídku aktivního trávení volného času na venkově.

A ani to počasí nakonec nebylo tak zlé, jak se ráno mnozí báli. Nad úbočím Zvičiny se občas roztrhly mraky a zarámovaly bohatý program úchvatnou vyhlídkou z terasy před lázeňskou kolonádou. Návštěvníci i účinkující se svorně rozcházeli s úsměvem a přáním opětovného setkání na další příjemné akci v místě s jedinečnou atmosférou.

 

Festival regionálních produktů pořádal Hotel pod Zvičinou ve spolupráci s Asociací regionálních značek, sdružením Podkrkonoší žije, MAS Královédvorsko, MAS Podchlumí, sdružením Podzvičinsko, Svazem venkovské turistiky a spolkem Actaea.
Akce byla součástí projektu Putování za regionálními produkty, který finančně podpořilo Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. Kampaní „Na značky, na venkov!“ propojujeme dva produkty udržitelného cestovního ruchu – Prázdniny na venkově a regionální značky.

Více o hledačkách najdete na www.questing.cz, o regionálních produktech na www.regionalni-znacky.cz, o možnostech trávení volného času na venkově na www.prazdninynavenkove.cz a o Lázních pod Zvičinou na www.hotelpodzvicinou.cz.

Kontakty:

Kateřina Čadilová, Asociace regionálních značek, tel. 724 863 604, cadilova@arz.cz
Nancy Engelen, Hotel pod Zvičinou, tel. 499 396 381499 396 381 , nancy@hotelpodzvicinou.cz

Vyberte si region

mapa regionů

Odběr novinek

Chcete od nás pravidelně dostávat novinky, pozvánky na chystané akce nebo inspirující příběhy a rozhovory? Stačí se přihlásit.

Regionální koordinátor značky

Partneři

Zavedení regionálního značení na území Místní akční skupiny Opavsko bylo realizováno s podporou z Programu rozvoje venkova ČR na roky 2007-2013, osa IV. LEADER, opatření IV.2.1 Realizace projektů spolupráce, projekt „Venkov má co nabídnout“.

Zavedení regionálního značení na území Místní akční skupiny Opavsko bylo realizováno s podporou z Programu rozvoje venkova ČR na roky 2007-2013, osa IV. LEADER, opatření IV.2.1 Realizace projektů spolupráce, projekt „Venkov má co nabídnout“.

Propagace regionálního značení na území turistické oblasti Opavské Slezsko je realizována s finanční podporou z EU prostřednictvím ROP v rámci projektu Akční plán turistické oblasti Opavské Slezsko 2014 -2015.

Propagace regionálního značení na území turistické oblasti Opavské Slezsko je realizována s finanční podporou z EU prostřednictvím ROP v rámci projektu Akční plán turistické oblasti Opavské Slezsko 2014 -2015.

OPAVSKÉ SLEZSKO regionální produkt®

Webdesign: 2123design s.r.o. Redakční systém: Kinet s.r.o.