OPAVSKÉ SLEZSKO regionální produkt®
Opavské Slezsko je vepsáno do mozaiky úrodných polí v nížinách řek, do divokých hvozdů a bohatství nerostů, do panských sídel, sakrálních staveb i technických památek. Je domovem pracovitých lidí inspirovaných historií a řemeslnými tradicemi.
Asociace regionálních značek mění logo
Asociace regionálních značek, sdružení 24 koordinátorů značek pro kvalitní místní produkty, služby a zážitky přichází s novým logem.
Nové logo, které je dílem autora všech regionálních značek sdružených v asociaci, Mgr. Davida Škodného, se vizuálně blíží vzhledu grafických symbolů jednotlivých regionálních a originálních produktů. Zobrazuje některé typické produkty a navíc vizuálně evokuje pečeť kvality.
„S rostoucím počtem regionů v systému regionálního značení nám přestalo vyhovovat dosavadní neutrální logo. Nové logo nemá nahrazovat jednotlivé regionální značky, ale věříme, že je může dobře zastoupit tam, kde není možné prezentovat celou kolekci regionálních značek,“ vysvětluje Kateřina Čadilová, národní koordinátorka Asociace regionálních značek.
Asociace funguje od roku 2008, kdy ji založilo 7 koordinátorů prvních regionálních značek. Každoročně se rozrůstá o několik členů, aktuálně jich je už 24: Krkonoše, Šumava, Beskydy, Moravský kras, Orlické hory, Moravské Kravařsko, Górolsko Swoboda, Vysočina, Polabí, Podkrkonoší, Haná, Českosaské Švýcarsko, Jeseníky, Prácheňsko, Broumovsko, Kraj blanických rytířů, Železné hory, Moravská brána, Zápraží, Znojemsko, Toulava, Opavské Slezsko, Krušnohoří a Kraj Pernštejnů.
Cílem regionálního značení je zviditelnit kvalitní místní produkci jak pro domácí spotřebitele, tak i návštěvníky regionu. Pro ty je určeno také značení ubytovacích a stravovacích služeb a zážitků zprostředkujících zajímavosti a hodnoty regionu.
Systém se rozrůstá postupně s ohledem na místní potřeby a možnosti. Regionální značky jsou marketingovým nástrojem a zároveň platformou spolupráce napříč obory a sektory, výrazem oprávněné hrdosti na svůj region a příležitostí k podpoře jeho udržitelného rozvoje.
Asociace regionálních značek je zapojena do řady projektů, včetně mezinárodních (např. projekt spolupráce MAS „ABC pro místní výrobce“, v jehož rámci probíhá přenos zkušeností s regionálním značením do Lotyšska a Litvy). Samostatně v letošním roce realizuje projekt „Putování za regionálními produkty“, podpořený Ministerstvem pro místní rozvoj, který má přispět k propojení regionálního značení a udržitelného turismu.
Partneři
Zavedení regionálního značení na území Místní akční skupiny Opavsko bylo realizováno s podporou z Programu rozvoje venkova ČR na roky 2007-2013, osa IV. LEADER, opatření IV.2.1 Realizace projektů spolupráce, projekt „Venkov má co nabídnout“.
Propagace regionálního značení na území turistické oblasti Opavské Slezsko je realizována s finanční podporou z EU prostřednictvím ROP v rámci projektu Akční plán turistické oblasti Opavské Slezsko 2014 -2015.