PODKRKONOŠÍ regionální produkt®
Krajina kopců, údolí, prosluněných strání i polí úrodných v podhůří Krkonoš. Na jaře zahalena záplavou květů stromů ovocných, v létě plody a zelení se skví. Tak takové je Podkrkonoší – malebná krajina okořeněná místními produkty.
Koordinátor značky
Místní akční skupina Podchlumí, z.s. byla založena na sklonku roku 2005 a zaujímá území 38 obcí v okolí města Hořice v Královéhradeckém kraji o výměře 252 km2 a 20.969 obyvateli.
Místní akční skupina Podchlumí je zapsaným spolkem, který vznikl z iniciativy Mikroregionu Podchlumí, města Hořice, Výzkumného a šlechtitelského ústavu ovocnářského a dalších představitelů regionu na základě principů metody Leader.
Podporováno je tak místní partnerství veřejné správy (obcí a měst), zemědělských subjektů, a samostatných zemědělských i nezemědělských podnikatelů, neziskových organizací a aktivních jednotlivců.
Jedním z jejich projektů je značení místních výrobků a udělování značky PODKRKONOŠÍ regionální produkt® . Tato značka garantuje zejména místní původ výrobku a vazbu na region Podkrkonoší, ale také jeho kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí.
To vše ocení jak turisté, kteří si chtějí pořídit pravý a kvalitní suvenýr z Podkrkonoší, tak místní obyvatelé, kteří chtějí nákupem podpořit „svého” místního výrobce. Místním živnostníkům, zemědělcům, malým a středním firmám proto značka přináší především:
- konkurenční výhodu a zvýšení odbytu, ale také
- propagaci a reklamu pro jejich produkty a
- sounáležitost s regionem a vzájemnou spolupráci.
Propagace značky a značených výrobků probíhá jednak formou reklamních tiskovin (katalog výrobků, plakáty, letáky apod.), prostřednictvím médií (webové stránky, tisk) a na společných akcích a prezentacích, např. na trzích a jarmarcích. A protože je značení výrobků v jistém smyslu turistickým produktem, mohou se výrobci účastnit také různých veletrhů cestovního ruchu, jako např. RegionTour v Brně nebo mezinárodní Holiday World v Praze.