
POLABÍ regionální produkt®
Úrodné Polabí. Kraj zlatých klasů, bohatý mlékem a strdím, který vybral praotec Čech pro svůj lid. Obce a města jsou tu přívětivá, lidé šikovní a pracovití. Polabí nabízí celou škálu výrobků, které se zde rodí, dospívají, ale nestárnou.

Koordinátor značky

Místní akční skupina (MAS) Podlipansko, o.p.s., je koordinátorem značení v regionu Polabí, uděluje oceněným výrobcům certifikáty a propaguje je na veletrzích a v médiích.
Hlavním předmětem činnosti MAS je zprostředkování grantů a dotací pro fyzické i právnické osoby z regionu, v němž MAS působí. MAS zveřejňují výzvy pro místní žadatele o granty, zajišťují konzultace, administrativu, hodnocení a výběr projektů k financování. Kromě toho ještě realizují další informační, vzdělávací, poradenské činnosti, propojují místí aktéry a samy realizují projekty. Hlavním cílem MAS je udržitelný rozvoj venkova. MAS pracují principem "zdola nahoru" tedy místní sami určují potřeby a cíle rozvoje regionu.
Jedním z jejich projektů je značení místních výrobků a udělování značky POLABÍ regionální produkt® . Tato značka garantuje zejména místní původ výrobku a vazbu na region Polabí, ale také jeho kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí.
To vše ocení jak turisté, kteří si chtějí pořídit pravý a kvalitní suvenýr z Polabí, tak místní obyvatelé, kteří chtějí nákupem podpořit „svého” místního výrobce. Místním živnostníkům, zemědělcům, malým a středním firmám proto značka přináší především:
- konkurenční výhodu a zvýšení odbytu, ale také
- propagaci a reklamu pro jejich produkty a
- sounáležitost s regionem a vzájemnou spolupráci.
Propagace značky a značených výrobků probíhá jednak formou reklamních tiskovin (katalog výrobků, plakáty, letáky apod.), prostřednictvím médií (webové stránky, tisk) a na společných akcích a prezentacích, např. na trzích a jarmarcích. A protože je značení výrobků v jistém smyslu turistickým produktem, mohou se výrobci účastnit také různých veletrhů cestovního ruchu, jako např. RegionTour v Brně nebo mezinárodní Holiday World v Praze.