
POOHŘÍ regionální produkt®
Řeka Ohře se vine Karlovarským a Ústeckým krajem jako náhrdelník, zdobený kameny starobylých hradů, drahokamy královských měst a perlami lázní, které jsou odpradávna proslulé kulturou, řemesly a pohostinností. Poohří proslavily po celém světě léčivé prameny a žatecký chmel, od Chebu po Libochovice ale čeká na ochutnání a objevení mnohem víc.

O značce
POOHŘÍ regionální produkt®
Na území Poohří se můžete při nákupech setkat s výrobky označenými speciálním logem POOHŘÍ regionální produkt®. Tato značka znamená, že výrobky prošly přísným procesem certifikace, který zákazníkovi garantuje jejich skutečný původ v Poohří.
Místní původ však není jedinou podmínkou pro udělení značky. Značené výrobky musí přispívat k dobrému jménu regionu, proto musí být také:
- dostatečně kvalitní
- šetrné vůči životnímu prostředí
- jedinečné ve vztahu k Poohří – vyrobené tradiční technologií, ručně nebo z místních surovin, výjimečné svou vysokou kvalitou
U každého výrobku hodnotí splnění všech těchto kritérií certifikační komise.
Více o certifikačních kritériích a certifikační komisi se dozvíte v sekci „Pro výrobce”.
Symbol ve značce vychází z typického tvaru vodních vln řeky Ohře, která dala regionu jedinečný ráz. Nepravidelná kontura symbolu odkazuje na ruční práci, historickou patinu a tradice místních lidí.
Nejběžnějším způsobem, jakým mohou být výrobky označeny, je umístění některé z těchto visaček nebo samolepek na výrobek nebo jeho obal.
U některých výrobků může být značka začleněna také přímo do etikety, nebo být součástí samotného výrobku. V případech, kdy nelze značit každý výrobek zvlášť (např. pečivo), bude označen společný regál, box apod., ve kterém se výrobky prodávají.
Značku uděluje Destinační agentura Dolní Poohří řemeslným výrobkům, zemědělským a přírodním produktům.
Cílem značení místních výrobků je zviditelnit region Poohří a pomoci zdejším výrobcům. Značka usnadní orientaci zákazníkům – a to jak turistům, kteří si chtějí odvézt skutečně pravý suvenýr z Poohří, tak místním obyvatelům, kteří chtějí nákupem podpořit především „své sousedy”.