BROUMOVSKO má nově certifikovaný malovaný nábytek, kožené výrobky, andělky, hovězí maso, pečivo, med i pivo OPAT
Sedm nových certifikátů rozšířilo rodinu značky BROUMOVSKO regionální produkt. Značku mohou nově užívat tvůrci, farmáři a výrobci, kteří spolu s pískovcovými skalami a barokními památkami tvoří jedinečnou tvář Broumovska.
Dekorační andělky a panenky z vlny a textilních zbytků vyrábí Monika Panchartková z Broumova. Lucie Šumberová se specializuje na renovace lidového nábytku a lidové vzory přenáší i na dřevěné obrázky nebo vánoční koule. Značku získala také Ekofarma Adršpach s prémiovým hovězím masem z ekologického chovu a Petr Suk z Broumova pro med bez chemie. Patricie Čížková z Police nad Metují uspěla s pekařskými výrobky Gourmet Bára a dvojčata Zdena a Ivana ze Šonova získala značku pro ručně šité kožené výrobky Gemi-cori. K novým držitelům se přidalo také pivo Opat z nejstaršího pivovaru v českých zemích. Rozšíření se dočkaly certifikáty pro řemeslné sýry z Broumova, ze Sýrárny Broumov, která nyní nabízí i ochucené zrající varianty, a polické uzeniny firmy PEJSKAR & spol., které ke svým ikonickým salámům přidaly Polickou klobásu.
-
TERMÍN KONÁNÍ
8. 10. 2025
-
Obec
Broumov
-
Region
Broumovsko
-
TERMÍN KONÁNÍ
8. 10. 2025
-
Místo
Broumov
-
Region
Broumovsko
Komise zároveň potvrdila obnovu patnácti dříve udělených certifikátů pro výrobky i zážitky. Všem držitelům srdečně gratulujeme a děkujeme, že uchovávají tradici, kvalitu i regionální hrdost.
„Broumovsko patří mezi regiony, které jsou zatím stranou hlavních turistických tras, díky úctyhodné práci Agentury pro rozvoj Broumovska i Společnosti pro destinační management Broumovska, která nově přebírá péči o regionální značku, se ale z regionu stává klenot, který objevuje stále více návštěvníků. A nejsou zklamáni, protože vedle unikátních barokních památek a neporušené přírody tu nacházejí i čím dál více pozoruhodných produktů a jejich tvůrců. Je nám ctí, že značka BROUMOVSKO regionální produkt může přispět k jejich zviditelnění,“ poznamenala k aktuálnímu kolu certifikace Kateřina Čadilová, předsedkyně Asociace regionálních značek.
Značka BROUMOVSKO regionální produkt vznikla v roce 2011 a aktuálně se jí může chlubit více než čtyřicet certifikovaných výrobků a pět zážitků. Mezi výrobky mírně převažují řemeslné produkty, nechybí ale ani prémiové zemědělské a přírodní produkty. Cílem značky je podpořit místní producenty, zachovat tradice a nabídnout návštěvníkům i obyvatelům regionu záruku kvality a autenticity.